اشتیه: هیچ گونه حضور خارجی در سرزمین غزه را نمی‌پذیریم

نخست وزیر دولت موقت فلسطین، تأکید کرد که این کشور با هرگونه حضور بیگانه در غزه با هر ملیت، شکل، نیت و انگیزه، مخالف است.

محمد اشتیه نخست وزیر کابینه موقت تشکیلات خودگران فلسطین شامگاه دیروز دوشنبه در ابتدای جلسه دولت در رام الله گفت: برخی خواهان خودگردانی غزه هستند و کسانی هستند که تلاش می‌کنند شرکت‌های امنیتی خصوصی را برای کار در غزه بیاورند. نسبت به همه اینها هشدار می‌دهیم؛ زیرا این به معنای تجاوز به خواست مردم ما است و همانطور که مردم ما همه توطئه‌ها را خنثی کردند این تلاش‌ها را نیز شکست خواهند داد.

طبق گزارش روسیا الیوم، محمد اشتیه همچنین در خصوص تبدیل آبراهه از گذرگاهی برای وارد کردن نان به راهی برای کوچاندن شهروندان فلسطینی هشدار داد. 

وی گفت: ما از پروژه ملی خود محافظت خواهیم کرد و حصاری برای میهن پرستی فلسطینی‌ها به نمایندگی از محمود عباس خواهیم بود و در کنار او و با شرکای خود از جناح‌های ملی هستیم. 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان افزود: رژیم اشغالگر تمام عناصر قوام بخش خود را از دست داده و شروع به فروپاشی کرده و در حال از بین رفتن است، ما به خاطر فلسطین، خاک، آب، مردم، شهدا، مجروحان واسرا به عهد خود پایبند خواهیم بود.

اشتیه از جهانیان خواست تا فوراً برای پایان دادن به رنج مردم غزه اقدام کنند و در کنار رژیم جنایتکار اسرائیل باقی نمانند.

او گفت: پس از ۱۶۴ روز کشتار، آیا نمی‌توانید جلوی تجاوز و کشتار را بگیرید یا در آن شریک هستید؟ بیش از هر چیز از شما می‌خواهم که جلوی تجاوز را بگیرید. شما برای گرسنگان گریه می‌کنید، اما برای کشته‌ها گریه نمی‌کنید؟! شما خود عامل گرسنگی مردم هستید و به کشتار آنها کمک می‌کنید. اعطای سلاح به اسرائیل را متوقف کنید، ما قربانی هستیم، مردم ما قربانی هستند و هرکس از جنایتکار حمایت کند، شریک جرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار