مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران دارد و مشکلی برای اقامت در استان نداریم.

یوسف بیدخوری اظهار کرد: مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران رضوی دارد و مشکلی برای اقامت در استان نداریم.برای اقامت زائران نوروزی ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان حدود ۶۷۰ هزار نفر اقامت در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۵ اسفند سال گذشته که سفر زائران نوروزی به خراسان رضوی آغاز شده تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۰۴ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی رسمی در نخستین روز سال ۱۴۰۳ شامل هتل‌ها ۷۶ درصد، هتل آپارتمان‌ها ۸۲ درصد، مهمانپذیران ۷۷ درصد، خانه مسافر‌ها ۷۲ درصد، بوم‌گردی‌ها ۳۳درصد و زائرسرا‌ها صددرصد بوده است و براساس این آمار همچنان ظرفیت خالی برای اقامت زائران در استان وجود دارد.

بیدخوری تاکید کرد: با توجه شرایط آب و هوایی، ظرفیت اسکان اضطراری نیز آماده استفاده است و طی چند روز گذشته از تعداد محدودی مساجد، سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و سوله‌های شهرداری استفاده شده است. البته در این بخش نیز ظرفیت برای اسکان زائران وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
اجاره خانه ها هتل ها ومسافر خانه ها پوست از سر مسافر می کنند یک وقتی مادر بزرگم می گفت اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند و....خطاب به امام اما حالا باید گفت اغنیا سوس توایند دو فقرا از تلوزیون تو را ببینند
آخرین اخبار