تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تخصیص ارز‌های کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه  گفت: فرض می کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو - سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم در حالیکه داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: معادل ۱۵ میلیارد دلار یا ۱۳.۶ میلیارد یورو برای تامین ۱۰ قلم کالاهای اساسی مردم با نرخ حمایتی اختصاص دادیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
این مخالفت‌ها نون توش داره،نون خوووووب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
لابد برای مونتاژ آشغالایی مثل سمند و 505 و امثالهم به صرفه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
بانک مرکزی متاسفانه با زدن چوب حراج ارز مسافرتی از 500 را به یورو افزایش داد 1000
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
این اظهارات کاملا پوپولیستی و عوام‌فریبانه است. زیرا غالب مواد در صنایع یا به صورت مستقیم و یا با یک واسطه وارداتی است. مثلا در صنایع رنگ تقریبا تمام مواد اولیه از مواد تشکیل دهنده رنگ تا مواد بسته بندی وارداتی است. یا در فرآورده‌های بهداشتی، یا سلولزی یا در صنایع دارویی تمام مواد اولیه داروسازی و بسته بندی آن وارداتی است.
یا در صنایع کفاشی و همینطور.
ضمن اینکه واردات خودروهای آشغال چینی ظاهرا با بوسه انجام میشود نه دادن دلار !!!!!!
بسیاری از قطعات بی‌کیفیت ایران خودرو و سایپا نیز از چین وارد میشود. اما اگر قرار باشد خودروی دست دوم با قیمت مناسب به دست مردم برسد و یا خودروی با کیفیت اروپایی یا ژاپنی با قیمت ده هزار دلار بدست مردم برسد فریاد وا دلارای مافیای خودروسازی بلند میشود.
این داستانها قدیمی و کهنه شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
برای خارج کردن خودروهای فرسوده در داخل شهرها ارز تخصیص بدهید که مردم امنیت و ارامش روانی شونو دارن از فرت ترافیک از دست دادن نه به عده ایی سود جو و فرصت طلب که دنبال منافع شخصی خودشون هستند که خودرو رو روی خودرو در شهرها به روی هم تلنبار کردن ..هیچکسی هم پاسخگو نیست مردم ماندن با خیابان کم گنجایش.......
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
آره این پولها سهم دزدی و اختلاسهاست و به صرفه نیست برای واردات خودرو اختصاص داده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۱۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
جناب منظور اول ما از تولید داخلی حمایت میکنیم ولی هم شما میدانید و هم ما میدانیم که خودرو سازان داخلی چندین مدل خودرو مونتاژ میکنند که همینها هم ارز میبرد و از طرفی دو تا سه برابر به مردم میفروشند .همین ارزی که به خودروسازان اخلی تخصیص میدید اگر برای واردات خودرو تخصیص پیدا کند هم خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار بین 30 تا 50 درصد کاهش قیمت پیدا میکنند و هم مصرف سوخت کم میشود و از همه مهمتر خودرو سازان هم مجبور میشن کیفیت و قیمت تولیداتشون را خوب و رقابتی کنند.لطفا بخاطر حمایت از مافیای اقتصادی خودرو و شرکا ملت را فریب ندهید. در ضمن اینهمه ارز مسافرتی ریخت و پاش شد سکوت کردید.ملت همه چیز را در مورد زد و بند خودرو سازان میداند .در ضمن کلی از قطعات خودروهای داخلی هم وارداتی هستن چه از چین و چه از جاهای دیگه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
جناب آقای منظور چرا به صرفه نیست مردم چه گناهی کردن سوار ارابه بشن تازه پولشون رو بدن به خودرو سازی که ۲ سال دیگه تحویل بده و به قیمت روز به والله به صرفته تره در خودرو ساز هارو تخته کردو کامل وارد کرد خیلی به نفع کشوره
Sweden
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
بجاش خودرو سازها را تقویت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
50 ساله که دارن خودروسازها رو تقویت میکنن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
بله به صرفه نیست چون سالی بیست هزار کشته میدیم و سود و رانت مسئولین در ممنوعیت وارداته و خودروهای آشغال داخلی با قیمت گزاف به مردم میفروشید
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۲۲:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
واردات رو برای اشخاص حقیقی که درآمدشان خارج از ایرانه آزاد کنید
آخرین اخبار