منابع طبیعی متعلق به همه مردم است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام نوروز بیشتر هوای منابع طبیعی را داشته باشند.

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت : تنها راه برای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردم است، چون منابع طبیعی با نیرو‌های اندکی که دارد، نمی‌تواند به خوبی کار حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به این احساس برسند که نباید نسبت به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشند، گفت: باید کاری کنیم که اگر نیرو‌های منابع طبیعی هم نبودند، مردم خودشان از منابع طبیعی حفاظت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مردم باید همیار طبیعت باشند، گفت: با همیاری و همکاری همگانی می‌توانیم خسارت به عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به حداقل برسانیم.

کولانی با بیان اینکه برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان نیازمند همکاری تمامی اقشار هستیم، تاکید کرد: انتظار داریم در این ایام نوروز همه مردم خود را همیار طبیعت دانسته و بیشتر هوای منابع طبیعی را داشته باشند و برای حفاظت از منابع طبیعی فعال باشند.

کولانی با اشاره به آماده‌باش گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان، افزود: در ایام نوروز بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی استان به صورت شیفت بندی در عرصه‌های منابع طبیعی استان حضور خواهند داشت.

وی گفت: با متخلفینی که بخواهند به عرصه‌های منابع طبیعی آسیب وارد کنند، برخورد جدی می‌شود.

کولانی مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را یک میلیون و ۶۱۶ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۵۲۸ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.