قانونگذار آمریکایی: اسرائیل باعث قحطی اجباری در غزه شده است

الکساندریا اوکاسیو کورتز از رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش در غزه انتقاد کرد.

جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث بلند شدن صدای منتقدان حتی از درون کشور‌های طرفدار تل‌آویو شده است. کنگره آمریکا که حامی تمام قد جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان محسوب می‌شود، اکنون شاهد انتقاد قانونگذاران ترقی خواه علیه این رژیم است. 

به گزارش الجزیره، الکساندریا اوکاسیو کورتز، قانونگذار ترقی خواه کنگره امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه سی ان ان، اعلام کرد که اقدامات ارتش اسرائیل در غزه مصداق تنبیه جمعی بوده و باعث قحطی اجباری علیه فلسطینیان شده است. 

وی در این مصاحبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر علیه فلسطینیان که بیش از ۳۲ هزار کشته برجای گذاشته است، خاطر نشان کرد: با ایجاد قحطی گسترده علیه یک میلیون نفر که نیمی از آن‌ها کودک هستند، جنبش حماس هدف قرار نخواهد گرفت. 

کورتز افزود: این مسئله وحشتناک است. اقدام حماس نمی‌تواند توجیهی برای مجبور ساختن صد‌ها هزار فلسطینی برای سیر کردن شکمشان با علف باشد. دولت اسرائیل این حق را دارد که با حماس بجنگد، اما ما اکنون درباره یک میلیون انسان بی گناه فلسطینی سخن می‌گوییم که در گرسنگی و قحطی هستند. ما اکنون درباره تنبیه جمعی مردم فلسطین از سوی ارتش اسرائیل سخن می‌گوییم. 

مقامات آمریکایی درحالی از وضعیت وخیم غیرنظامیان در غزه ابراز تاسف می‌کنند که واشنگتن تسلیحات مورد نیاز ارتش اسرائیل برای کشتار فلسطینیان را تامین می‌کند و تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های پیشنهادی برای استقرار آتش بس فوری در این باریکه را رد کرده است.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار