منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات مهم در ایجاد مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار بحث توجه به تولید و صادرات به کشورهای مختلف است و این بندر که از طریق اقیانوس به تمام دنیا ارتباط دارد باید این مورد را بخوبی اجرایی کنند.

 محمد کرمی  در جلسه با مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند؛ که این موضوع مهمی است که باید ما به عنوان یک سرباز در کف میدان آن را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای پیشرفت کشور و تحقق شعار سال استفاده کنیم چرا که مساله ما مساله نظام اسلامی است و ما پای این نظام و اسلام عزیز ایستاده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ما باید در منطقه آزاد چابهار با خلاقیت و ابتکار به دنبال نوآوری باشیم.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان بویژه منطقه چابهار دارای ویژگی‌های خاصی است بر همین اساس این منطقه باید به مرکز صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود.

کرمی با بیان اینکه باید صنعت گردشگری‌ دریایی با استفاده از ظرفیت ها و نوآوری‌ها در چابهار رشد کند، عنوان کرد: قوانین در راستای مشارکت مردم در بخش تولید را باید تسهیل کنیم.

وی افزود: همه باید کمک کنند تا کار پیش برود و با سرعت این منطقه متحول شود.

 ااستاندار همچنین با حضور در محل اجرای پروژه تامین آب شیرین شهرهای کنارک و چابهار، از نزدیک در جریان اجرای این پروژه قرار گرفت و بر ضرورت تسریع در روند اجرای تمامی پروژه های آبی در سطح استان تاکید کرد.

گفتنی است؛ فاز دوم پروژه تامین آب شیرین شهرهای چابهار و کنارک به ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۵۰ متر مکعب و فاز سوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در شهر جدید تیس در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار