ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است

وزیر خارجه ایرلند از رژیم صهیونیستی به دلیل جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد کرد.

ایرلند به دلیل آنکه سال‌ها تحت ظلم و ستم انگلیس قرار داشته است، همواره به عنوان بزرگترین حامی مردم فلسطین در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. جنگ غزه بار دیگر نشان داد مقامات دوبلین برخلاف سایر کشور‌های غربی، همچنان بر باور‌های بشردوستانه خود استوار هستند. 

به گزارش الجزیره، مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند امروز (دوشنبه) با انتقاد از عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کشتار غیرنظامیان در غزه گفت: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است. 

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اقدام اسرائیل در جلوگیری از ارسال کمک‌های آنروا به شمال غزه کاملا غیرقابل پذیرش است. در مورد دسترسی بشردوستانه به غزه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل کاملا شفاف اعلام کرده است که مسدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه یک اقدام غیراخلاقی آشکار است. 

این پیام می‌افزاید: استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی است. 

آنتونیو گوترش ساعاتی قبل با اعلام نگرانی از خطر قحطی زدگی در غزه، خواستار ارسال کمک‌های گسترده بشردوستانه به این باریکه به ویژه به مناطق شمالی آن شد. 

برخلاف قطعنامه امروز شورای امنیت که خواستار ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است، مقامات صهیونیست از تصویب این قطعنامه خشمگین هستند، به ویژه آنکه این قطعنامه موفق نشده است استقرار آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را مشروط به آزادی اسرای صهیونیست کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار