افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : طی مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۹۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، فرهنگی، دست ساز و موزه‌ها است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۹۵ هزار مسافر نوروزی هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی این مدت حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و حدود ۶۵۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان به ترتیب مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، مهمانپذیرها، مجتمع‌های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع‌های خدماتی بین راهی، اقامتگاه‌های سنتی و زائر سرا‌ها بوده است. 

فرمانی از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و مابقی هم مربوط به بازدید از سرویس‌های بهداشتی است. 

به گفته این مسئول، به دنبال اجرای بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.