۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا کنون در ۷۰ جاده اصلی این استان ثبت شده است.

مهرداد جهانی گفت: آزادراه تهران - ساوه و سلفچگان - اراک ۲ محور پرتردد استان در تعطیلات نوروز بوده است.

وی با بیان اینکه تردد ناوگان اتوبوسی در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است، افزود: طی این بازه زمانی ۴۳ هزار و ۹۹ تردد ناوگان اتوبوسی نیز توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کاهش ۱۶ درصدی تردد ناوگان سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان به یک میلیون و ۳۲۱ هزار مورد رسیده است.

به گفته جهانی تعداد خودروهای ورودی به استان بیش از ۲ میلیون و ۱۷۰ دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان نیز ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۵۷۵ دستگاه بوده است.

وی میانگین سرعت خودروها در جاده‌های استان را ۸۶ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرعت متوسط در کشور در این بازه زمانی ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهارهزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.