بارش پراکنده برف عصر جمعه در استان مرکزی

امروز جمعه تا اوایل شب در برخی از ساعات بویژه در بعدازظهر بارش برف در برخی مناطق استان مرکزی پیش بینی می شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان مرکزی ، به دلیل عبور یک موج کم دامنه تراز میانی جو در ساعات آتی امروز جمعه تا اوایل شب در برخی از ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر بارش برف در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

رضا مرادی گفت: هر چند بطور کلی بارش ها قابل ملاحظه نخواهد بود اما در برخی مناطق می تواند منجر به اختلال در تردد جاده ها بویژه جاده های کوهستانی و گردنه های استان شود.

او افزود:دمای ها صبح فردا اندکی سردتر خواهد شد اما پس از آن دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت. به دلیل سرمای هوا و وجود رطوبت کافی در ساعاتی از امشب و صبح فردا در مناطق مستعد استان پدیده مه موجب کاهش دید افقی خواهد شد.

مرادی گفت: روز شنبه بطور موقت بر میزان پایداری جو افزوده خواهد شد که منجر به افزایش موقت پتانسیل انباشت آلاینده های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت : بررسی های فعلی نشان می دهد طی روز یکشنبه احتمال برخی بارش های پراکنده برف و باران در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست ، همچنین از روز دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور بتدریج در اغلب مناطق کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که در صورت عدم تغییر الگوی جو در نیمه دوم هفته آینده استان مرکزی را نیز تحت تاثیر  قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.