لزوم رعایت حرمت ماه رمضان و شهادت امام علی (ع) در روز طبیعت

امام جمعه تبریز بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و شهادت امیرالمومنین در روز طبیعت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز گفت: روز طبیعت سال جاری با ۲۱ ام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت مولای مومنین حضرت علی (ع) مصادف شده است و از مردم خواهش می‌کنم تا حرمت ماه رمضان را نگه دارند.

وی همچنین تاکید کرد: سفر کردن به طبیعت یکی از فعالیت‌های مهم برای سلامت مردم است، اما برای حفاظت آن نیز باید به همان اندازه دقت کنیم و یادمان باشد که محیط زیست متعلق به همه‌ی انسان‌ها و آیندگان ما است.

وی در پاسخ به سوال «نسبت سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم با هدف رشد اقتصاد هشت درصدی چیست؟» گفت: راه رسیدن به رشد اقتصاد هشت درصدی رونق و جهش تولید است که موجب تغییر و پیشرفت تمامی عرصه‌های اقتصادی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، رونق صادرات، ایجاد درآمد ارزی، کاهش نرخ تورم، از بین رفتن معضل ربای بانکی و فقر در طبقات ضعیف اجتماعی و ... از سایر تغییر‌های حاصل از جهش تولیدی در جامعه است.

آل هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا با دبیرکل سیاسی حماس دیدار کرده و بار دیگر مواضع کشورمان در مسئله‌ی فلسطین بیان کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین هیچ تردیدی نداشته و نخواهد داشت.

وی بیان کرد: برخی کشور‌های مسلمان در ماجرای غزه سیاست دوقطبی را دنبال کرده و در ظاهر خود را دلسوز غزه نشان دادند ولی در باطن با تجارت با کشور‌های دشمن خنجری بر مردم مظلوم فلسطین زدند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و افتخاری برای خود می‌داند، عنوان کرد: جمهوری سلامی ایران از اعلام حمایت خود از مردم مظلوم غزه هیچ ابایی ندارد. امام خمینی «ره» نیز آخرین جمعه‌ی رمضان را با عنوان روز قدس به این مردم مظلوم اختصاص داده است که در این روز نه تنها مردم ایران بلکه سایر مسلمانان جهان نیز با اعلام انزجار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قدس صرفا روزی برای فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است و از مردم استان دعوت می‌کنم تا با حضور حماسی خود بار دیگر ظلم این خطه‌ی ظالم را به دنیا نشان دهند.

آل هاشم  گفت: روز قدس نشان دهنده‌ی صف بندی عدل و عادل از ظلم است و سال جاری نیز روز قدس با همت مردم ایران پرشورتر از هر سال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی بر دو پایه مردمی بودن حرکت کردن بر پایه‌ی شریعت اسلام جمهوری اسلامی استوار است. زمانی که اردوگاه‌های شرق و غرب با یکدیگر می‌جگیدند جمهوری اسلامی پدید آمد و با حضور مردم در نظام حکومت حیرت تمامی مردم دنیا را از شکوه این نظام برانگیخت.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بروجردی گفت: وی از مراجع تقلید شیعه بود که هفده سال زعیم حوزه علمیه قم و پانزده سال مرجع عام شیعیان جهان بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اعزام مبلغ به مناطق مختلف ایران و خارج کشور، ایجاد مراکز بزرگ علمی و مذهبی، ساخت مساجد و مدارس در ایران و کشور‌های مختلف، درخواست برای گنجاندن درس تعلیمات دینی در دوره ابتدایی مدارس ایران و… از مهم‌ترین اقدامات دینی، سیاسی و اجتماعی او است.

حجت الاسلام والمسلمبن آل هاشم گفت: اکنون فصل جذب و گزینش طلاب برای حوزه‌های علمیه است، بنابراین از علاقمندان دعوت می‌کنم تا برای کسوت سربازی امام زمان ع در این حوزه‌ها ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار