دژ محمد علی خان دزفول در محاصره زباله‌ها

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از وضعیت نا مناسب مدیریت پسماند در طبیعت بخش سردشت انتقاد کرد.

 حضور چشمگیر گردشگران در طبیعت این شهرستان مستلزم فراهم آوردن تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از پراکنش زباله یا جمع آوری پسماندها می باشد که متاسفانه در بخشی از مناطق گردشگری این موضوع نادیده گرفته شده و شکایت برخی شهروندان را بدنبال داشته است.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به‌دنبال بازدید از برخی از این مناطق گفت: متاسفانه علی رغم اعلام هشدار های مکرر و درخواست های پی در پی توسط این اداره از مسافران نوروزی، برخی طبیعت گردان بدون توجه به مسائل زیست محیطی پس از اتمام حضور خود در طبیعت زباله های تولیدی را در محل رها نموده و چهره نا مطلوبی از حضور خود بجای می گذارند.

او  به جاذبه گردشگری دژ محمد علی خان واقع در شمال بخش سردشت این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت اسفبار پراکنش زباله توسط طبیعت گردان در این منطقه و خودروهایی که بدون توجه به آسیب های وارده بر طبیعت تا نقاط انتهای مسیر میرانند بجز تخریب محیط زیست تا کنون حاصلی بدنبال نداشته است.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: بهر‌ه‌مندی از طبیعت خدادادی بایستی بهمراه شکرگزاری و احترام به این مواهب الهی باشد و در صورت عدم توجه به لزوم حفاظت از این طبیعت نه تنها شرایط حضور دیگر شهروندان سلب می‌گردد بلکه زیستگاه سایر جانداران و حیات وحش منطقه با خطر جدی مواجه می‌گردد.

نوری پور  ضمن درخواست مجدد از طبیعت گردان و فعالین حوزه اکوتوریسم برای رعایت نکات زیست محیطی گفت: طبیعت بدون زباله زیباست لذا برای بهرمندی مجدد از طبیعت در سال های آینده لازم است همگی مسئولیت پذیر بوده در حفظ آن کوشا و برای نسل های آینده الگویی مناسب باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
امسال مسافرین نوروزی زیادی به دزفول آمدند ولی روزه خواری و آشغال ریختن و بی حجابی ارمغان آنها برای شهر ما بود