۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد برچسب سلامت در سیستان و بلوچستان کشف و معدوم شد.

مهدی زنگنه  در حاشیه بازدید اعضای ستاد نوروزی دانشگاه از چند واحد صنفی   اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۱۸ هزار بازدید از اصناف در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده و پنج هزار و ۶۷۶ سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل انجام شده است.

وی ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز ۱۴۰۳ تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت مستمر و روزانه بر فعالیت مراکز و کارگاه‌های شیرینی و آجیل، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، غذای آماده و سایر مراکز هدف با دقت انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: بازرسی به صورت هدفمند و تاکید بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی در دستورکار بازرسان بهداشت محیط دانشگاه قرار دارد و این بازرسان از تمام مراکزی که با سلامت مردم در ارتباط هستند بازدید و نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این بازدیدها ۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد برچسب سلامت کشف و معدوم شده است.

زنگنه با بیان اینکه استفاده از کالاهای پلاستیکی در صنعت بسته بندی و ذخیره سازی مواد غذایی در حال افزایش است گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی نامناسب و بدون برچسب سیب سلامت در بسته بندی مواد غذایی، مواد شیمیایی را از فرآیند تولید آن به داخل محتویات داخل ظرف منتقل می کند و به طور بالقوه محصول را به خطر می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، می‌توانند این تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار