مردمی سازی اقتصاد در منطقه آزاد ماکو/صدور کارت ماکووندی

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: برای مردمی سازی اقتصاد کارت ماکووندی صادر می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در اجرایی کردن  پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال، برای مردمی سازی اقتصاد در منطقه آزاد ماکو، در گام نخست برای ساکنان شهری و روستایی در منطقه آزاد و فعالان اقتصادی بومی و غیربومی در این منطقه کارت ماکووندی صادر می شود.

حسین گروسی در تشریح بیشتر این اقدام افزود: دارندگان کارت ماکووندی در شرکت‌های سهامی عام پروژه محور و تولید محور عضو و از منافع اقتصادی آنها بهرمند می شوند.

وی ادامه داد: مقدمات لازم برای تاسیس شرکت‌های تعاونی سهامی عام و صدور کارت ماکووندی فراهم شده است تا مردم از مزایای منطقه بهره‌مند شوند لذا در اویل سال این اتفاق رقم خواهد خورد تا شاهد رشد اقتصادی منطقه باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود: بسیار مهم است و برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید و مردمی سازی اقتصاد، از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان و صاحبنظران استقبال می‌کنیم.

گروسی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های لجستیک، تجارت و ترانزیت دارد افزود: فرصت‌های بی بدیل نیز در گردشگری، معدن، صنعت و تولید فراهم است به طوری که واحد‌های تولیدی این مطنقه در تولید پوشاک موفق کرده و آماده توسعه مجموعه‌ها برای صادرات می‌باشند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: در سال جاری هدف گذاری‌ها در راستای حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان و فناور بوده لذا در این راستا با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تفاهم نامه‌ای امضا کردیم که بر اساس آن ۱۰ هکتار زمین به منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع دانش بنیان و فناور و تجاری سازی این مجموعه‌ها و تولید واگذار می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور در ماکو

گروسی با اشاره به اینکه این اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور است که در ماکو ایجاد می‌شود خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی آن از ابتدای امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو می گوید: در موضوع صنایع IT , ICT و دیتاسنتر نیز سال گذشته با وزارت ارتباطات توافق انجام شد تا ۲۰ هکتار زمین به متقاضیان دیتاسنتر واگذار شود که با این اقدام منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو بعنوان چهارمین قطب دیتاسنتر اینترنشال و بین المللی کشور تبدیل می‌شود که در این راستا تقاضا‌های سرمایه گذاری خارجی نیز داریم.

وی از پیگیری برای تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح در حقیقت نقشه راه و حرکت منطقه برای توسعه است. سال گذشته ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست وارد شد که با پیگیری و دفاعی که انجام گرفت این موارد رفع و طرح جامع برای تصویب به شورایعالی ارجاع داده شد.

گروسی با بیان اینکه بزرگترین منطقه آزاد کشور بدون طرح جامع نمی‌تواند توسعه پیدا کند ادامه داد: صیانت از آب و هوا و محیط زیست بسیار برای ما مهم است و کنترل آلایندگی صنایع سنگین به جد پیگیری میشود.

این مسئول تصریح کرد: در راستای طرح جامع، مقدمات لازم برای توسعه منطقه آزاد در قالب توافقات و تفاهم نامه‌ها در سال گذشته انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.