جابجایی ۲۸۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت اجرای طرح نوروزی امسال ۲۸۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان جابجا شدند.

علیزاده گفت: در ۲۱ روز از اجرای طرح نوروزی امسال ۲۸۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان آذربایجان شرقی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجا شدند.

وی با اعلام اینکه در این ایام ۳۰ هزار و ۶۲۸ مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۳ میلیون تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این تعداد تردد از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در مسیر‌های استان ثبت شد.

علیزاده با اشاره به اینکه آمار تردد طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافت ادامه داد: بر اساس این آمار استان آذربایجان شرقی در این ایام نهمین استان پرتردد کشور بود.

وی یادآور شد: آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه بود که چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و آمار تردد خروجی استان نیز یک میلیون و ۳۷۲ هزار دستگاه خودرو بود که پنج درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پرترددترین جاده‌های استان در این ایام مسیر‌های رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان - تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی- آذرشهر بود.

علیزاده گفت: نوروز امسال بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیر‌های میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، نیر- سراب، جزیره اسلامی- تبریز، مشگین شهر- اهر و ایواوغلی- مرند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.