اهدای یک هزار و ۸۳۴ واحد خون در همدان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: از یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه یک هزار و ۸۳۴ واحد خون در همدان اهدا شد.

افشین محمدی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز هم مردم فریضه اهدای خون را فراموش نکرده و به کمک بیماران نیازمند شتافتند، گفت: از یکم تا ۱۵ فروردین ماه، یک هزار و ۸۳۴ واحد خون اهدا شده است.

او با بیان اینکه آمار اهدای خون امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، گفت: در نوروز پارسال یک هزار و ۲۶۸ واحد خون اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۵۴ واحد پلاکت هم از روش آفرزیس جمع آوری شده است، گفت: این آمار در سال گذشته ۴۴ واحد بوده است.

محمدی از ارسال خون‌های مازاد بر نیاز استان همدان به استان‌های نیازمند خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۷ واحد خون به تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

او با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین فرآورده‌های خونی وجود ندارد، گفت: در هر زمان که دچار کمبود شویم اهداکنندگان مستمر را فراخوان می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از مشارکت مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر خبر داد و گفت: آمار اهدای خون در شب ۱۹ ماه رمضان ۶۳ واحد، شب ۲۱ ماه رمضان ۱۵۳ واحد و شب ۲۳ هم ۲۶۸ واحد بوده است.
محمدی با بیان اینکه تیم‌های سیار ما در شهرستان‌های استان در ایام نوروز غیر فعال بوده است، گفت: از روز‌های آینده فعالیت تیم‌های سیار آغاز می‌شود.

او از انجام روش آفرزیس خبر داد و گفت: در این روش اجزای مورد نیاز از خون اهداکننده جداسازی می‌شود و مابقی به بدن فرد اهدا کننده بازگردانده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.