ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج درصد کاهش یافت

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج درصد کاهش داشته است.

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز ۲ هزار و ۷۹۳ مصدوم داشته است که از این تعداد ۱۳ نفر فوتی بوده اند و ۵۴۵ مصدوم توسط کارشناسان فوریت پزشکی در محل درمان و ۲ هزار و ۲۳۵ مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه منتقل شدند.

او افزود: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی امسال، ۶۲ هزار و ۸۹۱ مورد تماس با خطوط اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برقرار شده است که ۱۴ هزار و ۴۷۹ تماس مشاوره و سه هزار و ۱۹۷ تماس مزاحمی و ۲۳ هزار و ۹۶۲ تماس غیر مرتبط بوده و ۲۱ هزار و ۲۵۳ مورد از این تماس‌ها منجر به ماموریت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته ۶۳ هزار و ۷۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که منجر به ۲۲ هزار و ۱۲۳ ماموریت شده است.

یزدانی با اشاره به این که ۱۷ هزار و ۴۰۱ مورد از این ماموریت‌ها در محدوده شهری و سه هزار و ۸۵۲ مورد در محدوده خارج از شهر بوده است بیان کرد: همچنین در این ماموریت‌ها به ۱۷ هزار و ۷۵ مصدوم و بیمار امدادرسانی شده است که ۱۶.۳۵ درصد آنان مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۸۳.۶۴ درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی حوادث غیرترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ هزار و ۲۸۲ مصدوم، بیمار و فوتی داشته که از این تعداد ۳۴۹ فوت کرده، ۶ هزار و ۴۳ مصدوم و بیمار توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و هفت هزار و ۸۹۰ مصدوم یا بیمار به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه منتقل شدند که میزان امدادرسانی به مصدومان و بیماران حوادث غیر ترافیکی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.