رئیس کمیته سلامت شورای شهر تأکید کرد؛

ابتر ماندن طرح «نوماند» پایتخت در صورت عدم جلب مشارکت مردمی

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از تغییرات مدیریتی سازمان پسماند و در نتیجه مطلوب نبودن فرآیند جمع آوری زباله در تهران انتقاد کرد.

 سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به گزارش میرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه از ابتدای دوره، تغییرات مدیریتی را در سازمان مدیریت پسماند شاهد بودیم که در پی این تغییرات مدیریتی متأسفانه وضعیت جمع آوری زباله در شهر تهران مطلوب نیست، گفت: اگر در اجرای طرح «نوماند» مشارکت مردم جلب نشود این طرح هم به مانند سایر طرح‌ها ابتر خواهد ماند و اعتماد مردم به وعده‌های ما نیز خدشه دار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طرح MRF با اینکه در دو پهنه در حال اجرا است؛ ولی متأسفانه نتایج ملموس و شفافی تا به امروز نداشته است، اظهار کرد: آیا قرار است در سایر مناطق و پهنه‌ها نیز این طرح اجرا شود؟ در جمع آوری تفکیک از مبداء چه اقداماتی صورت گرفته و آیا سیاست شهرداری تهران بر این موضوع است؟ طرح نوماند تفکیک از مبدا نیست و این موضوع متفاوت است و باید با معاونت شهرسازی این مورد را پیگیری کنید تا صدور پروانه‌های ساختمانی در مجتمع‌های بزرگ منوط باشد به اجرای این طرح که ضرورت دارد این موضوع را از معاونت شهرسازی پیگیری کنید.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زباله گرد‌های سطح شهر گفت: هنوز هم در سیمای شهر زباله گرد‌ها دیده می‌شوند و چهره شهر را نازیبا کرده است. برای این موضوع استفاده از مخازن مناسب که این معایب را نداشته باشد، ضروری است و باید در این زمینه مطالعات و تحقیقات لازم را انجام دهید.

وی بیان کرد: استفاده از پسماند امروز در انرژی‌های تجدید پذیر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و آیا شهرداری تهران در این خصوص طرحی را انجام داده و یا سیاستی در این باره داشته است؟ و در خصوص احداث مجتمع صنفی (شهرک بازیافت) در زمین ۶۰ هکتاری در مجتمع آراد کوه چه اقدامی صورت گرفته است؟ 

عضو شورای شهر تهران گفت: در خصوص مشکلات پناهگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب کهریزک که حجم ورودی روزانه این حیوانات با ظرفیت و گنجایش پناهگاه سازگاری ندارد. پیرو عدم اختصاص فضای قرنطینه برای نگهداری سگ‌های سالم با توجه به حجم بالای زنده گیری و تأمین غذای آنها، چه اقداماتی صورت گرفته است؟

نجفی افزود: در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف نام برده می‌شود؛ اما متأسفانه همه زباله‌های ما تفکیک نمی‌شوند و به آرادکوه منتقل و در آنجا دفن می‌شود. سازمان پسماند اگر تا به امروز اقدامی در این زمینه انجام نداده، حتماً باید در جهت مسئله اقتصادی این موضوع را پیگیری کند.

برچسب ها: پسماند ، زباله خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار