تولیدبرق در نیروگاه‌ سد مهاباد حدود ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیر امورآب مهاباد گفت: پارسال ۷ هزار و ۹۰۰ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خالد رحمانی مدیر امورآب مهاباد گفت: کاهش حدود ۳۰ درصدی تولیدبرق از نیروگاه سد این شهرستان، به علت کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، کاهش ورود آب به مخرن و در نهایت کاهش رهاسازی بوده است.

وی ادامه داد: این میزان برق با رهاسازی بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریچه‌های این سد تولید و وارد شبکه سراسری برق شد.

مدیر امورآب مهاباد اضافه کرد: میزان برق تولید شده نیروگاه متناسب با میزان رهاسازی بوده و باتوجه به افزایش رهاسازی امسال امکان افزایش تولید طی ماه‌های آینده بیشتر از سال قبل خواهد بود.

رحمانی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم خروجی آب از سد مهاباد به ۴۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است، ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۰ متر مکعب آب هم به مخزن سد وارد می‌شود.

وی همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده که تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.