تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، تولید گندم در سال زراعی جاری در استان به بیش از یک میلیون تن برسد.

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برداشت گندم در استان با توجه به شرایط مزارع و نوع ارقام کشت شده از اواسط اردیبهشت ماه از مناطق گرمسیر استان آغاز خواهد شد، گفت : پیش بینی می‌شود امسال تولید گندم در استان به بیش از یک میلیون تن برسد و ۸۰۰ هزار تن هم خرید گندم داشته باشیم.

چاله چاله با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: ۳۰۰ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم دیم و مابقی به گندم آبی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته تقریبا به اندازه امسال کشت گندم در استان داشتیم، گفت: سال زراعی گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که ۸۰۶ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شد.

وی افزود: استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته رتبه چهارم را از حیث خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد.

چاله چاله با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز برداشت گندم در استان اندیشیده شده، گفت: به محض آغاز برداشت گندم، فعالیت مراکز خرید تضمینی در استان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پایش مستمر مزارع گندم استان برای مقابله با شیوع احتمالی آفات سن گندم، زنگ زرد و ...، گفت: به محض مواجه شدن با آفات نسبت به مقابله با آنها اقدام شده و از شیوع آفت در مزارع جلوگیری می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.