بارش ۱۵ میلی‌متری باران در کرمانشاه

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : موج اول از سامانه بارشی که از دیروز تا صبح امروز استان را تحت تاثیر خود قرار داده است به طور میانگین موجب ۱۵ میلی‌متر بارش در این منطقه شد.

سعید قاسمی رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، موج نخست از یک سامانه بارشی که از بعدازظهر روز یکشنبه جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان و عمدتاً در نیمه غربی شد.

وی بارش‌های این سامانه را مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین میزان بارش‌ها در استان به شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی با ۲۶ میلی‌متر و کمترین بارش نیز با سه میلی‌متر به شهرستان سنقر اختصاص دارد.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در میان شهر‌های پربارش پس از پاوه و ثلاث، شهر‌های گیلان غرب و کرند با ۲۵ میلی‌متر، اسلام آباد غرب با ۲۳ و جوانرود و کوزران با ۲۲ میلی متر در رده‌های بعدی هستند.

قاسمی با بیان اینکه این سامانه در شهر کرمانشاه نیز موجب ۹ میلی‌متر بارش شد ادامه داد: با بارش‌های اخیر میانگین بارش در سال زراعی جاری در استان کرمانشاه به ۴۰۴ میلی‌متر رسید که این میزان در مقایسه با سال زاعی گذشته ۶۱ و میانگین بلند مدت ۲ درصد بیشتر است.

وی تاکید کرد: موج دوم از سامانه مذکور که از رطوبت بیشتری برخوردار است؛ از عصر سه شنبه تا روز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر خواهد داد که بارش‌های این موج، در روز چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

قاسمی افزود: در روز پنجشنبه، با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش‌ها غالباً به شکل رگبار‌های بهاری و بیشتر در نواحی شمالی استان مشاهده خواهد شد.

وی اضافه کرد: متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ در روز سه شنبه موقتاً افزایش و در ادامه در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه به شکلی نسبتاً محسوس کاهش خواهد یافت .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار