ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

موج دوم و اصلی سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد استان کرمانشاه شده است از عصر امروز سه‌شنبه جو استان را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب بارندگی، رعد وبرق و بارش پراکنده تگرک خواهد شد.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، موج اصلی از سامانه بارشی که روز گذشته هشدار نارنجی شماره ۲ در خصوص آن صادر شد؛ از عصر امروز تا روز پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سعید قاسمی افزود: این موج به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود و بارش‌ها فردا (چهارشنبه) و عمدتاً در نیمه غربی و برخی نواحی شرقی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، ممکن است موجب سیلاب‌های محلی در برخی نقاط استان نیز گردد یادآور شد: وزش باد که امروز و فردا، بخصوص در نیمه غربی، گاهی اوقات نسبتاً شدید خواهد بود؛ احتمال این که سبب نفوذ غبار به جو مناطق یاد شده شود؛ چندان دور از انتظار نیست.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در روز پنجشنبه، مه صبحگاهی بویژه در مناطق مرطوب و کوهستانی و گاهی اوقات رگبار‌های بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق پراکنده (غالباً در نیمه شمالی) مهمترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود.

قاسمی گفت: متوسط دمای هوا که امروز موقتاً افزایش می‌یابد؛ در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه به شکلی محسوس کاهش و در ادامه از ظهر جمعه روندی رو به افزایش خواهد یافت .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار