اجرای طرح نذر کاشی در حرم امام حسین (ع)

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به موضوع طرح نذر کاشی در حرم امام حسین (ع)، گفت : کاشی‌های به نام خیران در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) نصب می‌شود.

مجتبی سمایی، مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ستاد بازسازی عتبات عالیات را یادگار ماندگار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت : ستاد بازسازی عتبات به پیشنهاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد.

وی ادامه داد: این ستاد در استان کرمانشاه سال ۱۳۸۴ تشکیل و فعالیت‌های خود را در راستای اهداف عتبات عالیات به پشتوانه نذورات مردم آغاز کرد.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ستاد یک نهاد مردمی است و با همت و نذورات مردم مؤمن و خیر بدون پشتوانه دولت حرم‌های ائمه اطهار مطهر در عراق را مرمت، کاشی‌کاری و آینه‌کار می‌کند.

وی اضافه کرد: کار بازسازی حرم‌های ائمه اطهار (ع) از ۱۰ سال گذشته در عراق با توجه به خیل جمعیتی که در مناسبت‌های مختلف برای زیارت به سمت عتبات مقدس مشرف می‌شدند و فضا جوابگو نبود، طرح توسعه حرم‌ها آغاز شد.

سمایی اضافه کرد: در قدم اول در کنار حرم امیرالمؤمنین صحن حضرت زهرا ساخته شد که به بهره‌برداری هم رسیده است.

وی تصریح کرد: احداث صحن حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشم در کربلای معلی و توسعه حرم امام حسین (ع) ۲ پروژه بسیار عظیم هستند که در حال تکمیل است، البته نیازمند به همکاری مردم دارد.

سمایی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه زائر می‌تواند از طریق سرداب تا ۱.۵ متری قبر مطهر امام حسین (ع) زیارت انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح‌ها که افتخار فرهنگی بزرگی محسوب می‌شوند از روش‌های مختلف نورانی که خیران دارند؛ کمک‌ها گردآوری و تبدیل به مصالح و تقدیم حرم و کشور عراق می‌شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در بحث جذب نذورات برای این دو پروژه مهم به موضوع طرح نذر کاشی در حرم امام حسین (ع) اشاره و بیان کرد: هر کس می‌تواند با خرید یک قطعه کاشی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به اسم خود یا هر عزیز دیگری آن را در حرم به‌کار برد به این صورت که در پشت کاشی نام نوشته می‌شود و در داخل حرم امام حسین (ع) نصب و جاودانه می‌شود و در ادامه پیامک نصب کاشی برای مشارکت‌کننده ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای جمع‌آوری نذورات به طرح «بنای نور» اشاره کرد و افزود: طرح بنای نور با همکاری بانک‌های رسالت، ملی و سپه، افراد می‌توانند در ساخت یک‌متر از حرم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت دریافت وام مشارکت داشته باشند که از موجودی حساب آنها برای پرداخت اقساط ماهی ۱۰۰ هزار تومان برداشت می‌شود، مشارکت کاملا داوطلبانه است در صورت عدم موجودی می‌تواند پرداخت اقساط نداشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار