گرامیداشت روز جهانی کتاب کودک در زاهدان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از برگزاری گرامیداشت روز جهانی کتاب کودک با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

محمدرضا سالاری اظهار کرد: با توجه به اینکه روز چهارم اوت در تاریخ میلادی(۱۴ فروردین شمسی) زادروز نویسنده بزرگ کودک، هانس کریستین اندرسن، است بنابراین همواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه برنامه‌های گوناگونی با محوریت کتاب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این روز مربیان با همراهی اعضا در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در زندگی انسان صحبت کردند و در ادامه با معرفی وقایع و ایام به بحث در خصوص هانس کریستین اندرسن، آثار او و تاثیرش بر ادبیات کودک جهان پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان همچنین از فعالیت دوازدهمین نمایشگاه قرآنی استان، با مشارکت کانون، در زاهدان خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ قرآنی در بین کودکان و نوجوانان، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای آینده کشور است که نتیجه آن را در زندگی آینده فرزندان می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآنی، گامی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن در بین اقشار مختلف جامعه است و می‌تواند بستری برای تبادل نظر و ایده بین فعالان قرآنی و همچنین زمینه‌ای برای جذب و پرورش استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان باشد.

سالاری بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی است که گامی در جهت شناسایی این استعدادها و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برداریم.

وی در خصوص انجام فعایت‌های دینی در کانون هم گفت: فعالیت‌های دینی کانون، با بهره گیری خلاقانه از ظرفیت فرهنگ، هنر و ادب، دریچه‌ای به سوی معارف الهی و آموزه‌های اخلاقی می‌گشاید و زمینه رشد و تعالی معنوی کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بیان قصه‌های قرآنی، نقاشی، بازی و سرگرمی‌های قرآنی و پخش پویانمایی از جمله برنامه‌های کانون در این نمایشگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار