هواشناسی زنجان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان با توجه به تقویت سامانه بارشی، تشدید بارش‌ها به ویژه طی امروز/چهارشنبه/ هشدار سطح نارنجی برای استان صادر کرد.

مرتضی قدیمی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زمان این هشدار جوی از پیش از ظهر امروز چهارشنبه/ تا اواخر وقت پنج شنبه هفته جاری اعلام شده است.

وی  افزود: با تقویت این سامانه رگبار قابل ملاحظه باران و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: هشدار نارنجی هواشناسی، شهر‌های زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان را در بر می‌گیرد.

این کارشناس اظهار داشت: آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، صاعقه، کاهش دید افقی، احتمال ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، داربست‌ها و بنر‌ها آثار مخاطرات این سامانه جوی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می‌شود در این مدت از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پاک سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب رودها، فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام برای احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری برای جلوگیری از احتمال خسارت گسترده و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه جهت مقابله با احتمال خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.