طی ۱۱ ماهه سال گذشته؛

۱۲ هزار تن قزل آلا صادر شد

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شده است.

آرش نبی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی ۴ سال اخیر به طور متوسط ۱۰ تا ۱۴ درصد قیمت آبزیان از تورم عقب بود، اما سال گذشته ۱۰ درصد از تورم بالاتر بود که علت آن مربوط به عدم حمایت دولت از گوشت و مرغ بوده است.

به گفته او، هرزمانیکه دولت حمایت خود را از گوشت قرمز و مرغ بردارد، قیمت ماهی به تعادل می رسد چراکه قیمت مرغ و ماهی قزل آلا در عمده فروشی ۳۰ درصد اختلاف دارد که با حمایت یارانه ای دولت از مرغ، این اختلاف بیشتر می شود که براین اساس مردم دیگر رغبتی به خرید ماهی ندارند. کمااینکه در سال های ۹۷ و ۹۸ با پایین نگه داشتن قیمت ماهی، اختلاف قیمت به ۳۰۰ درصد رسید.

نبی زاده ادامه داد: طی سنوات گذشته به سبب حمایت دولت از مرغ و پایین نگه داشتن قیمت و اختلاف چشمگیر قیمت مرغ با قزل آلا بسیاری از تولیدکنندگان از چرخه تولید حذف شدند و دیگر واحدها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه پتانسیل تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزارتن برسد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا صادر شد که از نظرما این آمار واقعی نیست. امسال هم پیش بینی می شود که صادرات قزل آلا تا پایان سال به ۴ تا ۵ هزارتن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار