سازماندهی ۱۱۳ هزار ورزشکار در آذربایجان غربی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۱۳ هزار نفر از ورزشکاران لستان سازمان دهی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته  ۱۱۳ هزار نفر  از ورزشکاران استان سازمان یافتند، این رقم را در تاریخ ورزش استان بی نظر عنوان کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۷۵ هزار نفر مرد و حدود ۳۸ هزار نفر زن هستند.

سجاد بیرامی ادامه داد: کل ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان غربی در سال گذشته ۱۴.۴ درصد معادل حدود ۱۴ هزار نفر بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود که میزان رشد در بخش مردان ۱۱ درصد معادل هفت هزار و ۳۰۰ نفر و در بخش زنان ۲۲ درصد معادل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

رشد ۲۸ درصدی بانوان ورزشکاران آذربایجان غربی

 

این مقام ورزشی گفت : امروز ورزش آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف با روند رو به رشد قابل توجهی همراه است و در حوزه ورزش بانوان این ارتقا ملموس بوده و در یکی از موارد، آمار ورزشکاران سازمان یافته با رشدی ۲۸ درصدی به ۳۷ هزار و ۸۴۴ نفر رسیده است.

وی می گوید: این رشد تعداد ورزشکاران سازمان یافته به علت ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف، جلب همکاری روز افزون بخش خصوصی در راستای توسعه ورزش و همچنین میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی بود که رغبت خانواده‌ها را برای حضور نوجوانان و جوانان در رشته‌های ورزشی دوچندان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ورزش استان در سال گذشته سالی درخشان را پشت سرگذاشت و در حوزه‌های مختلف شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی بود.

بیرامی افزود: امسال نیز با همه توان در راستای رشد شاخص‌های مربوط به ورزش و سازماندهی بیشتر در آذربایجان غربی فعالیت خواهیم کرد تا بتوانیم، زمینه حضور جوانان و نوجوان به صورت سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه قهرمانی را فراهم کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.