امدادرسانی به ۴۳ سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۴۳ آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در جنوب این استان خبر داد.

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و سیب و سوران، توسط ۵۰ نفر نجاتگر در قالب ۹ تیم عملیاتی انجام شد.
وی افزود: ۳۸ آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ تخته موکت، ۱۳تخته پتو و ۷ کیلوگرم نایلون سنگری در بین آسیب دیدگان استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور همزمان ۲ هشدار هواشناسی و دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: از ظهر دیروز تا بعداز ظهر چهارشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری اظهار کرد: از ظهر سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعد ظهر فردا تا صبح پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ فروردین)، در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، فنوج، نیکشهر، قصرقند، لاشار، سرباز، راسک، تفتان، خاش، مهرستان، سیب و سوران، سراوان، گلشن، ایرانشهر، دلگان، بمپور، زاهدان، میرجاوه رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: افراد از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمامی شناور‌ها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار