استاندار گیلان:

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

استاندار در جلسه شورای مسکن گیلان بر ساخت مسکن روستایی در این استان تأکید کرد و خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات این امر شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان گفت: در پرداخت تسهیلات برای بخش مسکن روستایی شعب بانکی که در روستاها، دهستان‌ها و بخش‌ها قرار دارند در تأمین تضامین سخت گیری چندانی ندارند و این امر به افزایش تولید مسکن در روستا‌ها کمک خواهد کرد.

او افزود: با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مسئله باز آفرینی شهری مورد تأکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق، حمایت و کاهش کاغذبازی (بروکرارسی های) اداری می‌توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند.

استاندار راه و شهرسازی گیلان را متولی تأمین و احداث مسکن استان اعلام و تصریح کرد: باید جلسه‌ای با حضور پیمانکاران و انبوه سازان برگزار شود تا با استماع نظرات آنها، برخی مشکلات موجود تعیین تکلیف و حل شوند.

به گفته عباسی، مشکلات موجود در بخش احداث مسکن خود مالکی باید طی برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونت عمرانی استانداری و مدیران بانک‌های عامل به صورت اختصاصی حل شود.

او همچنین گفت: در اجرای طرح باز آفرینی شهری هم جلسه‌ای با حضور شهرداران تشکیل شود و آن دسته از شهردارانی که در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند مورد تقدیر و شهرداران با عملکرد ضعیف نیز تذکر جدی قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۰:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اتفاقا برعکس اصلا به ساخت مسکن روستایی اهمیت داده نمیشه..الکی حرف و شعاره‌..منه‌ جوون‌ روستایی که 35سالم شده.مجرد و فاقد مسکن دقیقا یکساله زمینی که تو طرح هادی محدوده روستایی قرار داره نه کشاورزیه نه زراعی‌.هنوز مجوز ندادن..یکساله که منتظرم کمیسیون تغییر کاربری باز شه‌..روستای ما که در محدوده شهرستان املش.شهر رانکوه قرار داره توی 12سال اخیر به جرأت میتونم بگم..12تا خونه تازه ساخت پیدا نمیشه.12تا مجوز توی 12سال کسی موفق نشده بگیره..بافت قدیمیش همون‌جوری مونده..آخه پس چی شد شعار مهاجرت معکوس..ساخت مسکن جوانان..والله ما که چیزی ندیدیم..سنم از جوونی داره میرسه به میانسالی ولی هنوز در حسرت داشتن یه خونه هستم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دوست گرامی اصلا در روستای ماضی کله لاهیجان. گرفتن پروانه ساخت. یک رویاست. حتما باید ۲۰۰ متر مسکونی داشته باشی. کل روستا ۲۰۰ متر مسکونی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام.خداقوت. لطفا پیگیر مسکن ملی رشت باشید فقط پروژه 624 واحدی مسکن ملی که متولی ساختش بنیاد مسکن هست داره خوب پیشرفت می‌کنه ک در جاده لاکانی هست لطفاً پیگیر بقیه طرح ها هم باشید