استاندار گیلان:

شرایط ساخت مسکن برای روستاییان گیلانی فراهم شود

استاندار در جلسه شورای مسکن گیلان گفت: متولیان امر شرایط ساخت مسکن در روستا‌ها را برای اهالی منطقه فراهم کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۱۹ فروردین ماه) در جلسه شورای مسکن استان در سالن شهید انصاری استانداری گفت: با تغییر کاربری‌های شخصی و ویلاسازی در روستا‌ها به شدت مخالف هستم.

او افزود: باید شرایط ساخت مسکن در روستا‌های گیلان را برای اهالی منطقه فراهم کنیم، زیرا این جزء وظایف ما است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مسکن روستایی در مهاجرت روستاییان از شهر به روستا تصریح کرد: بسیاری از روستاییان به دلیل عدم ساخت مسکن در محل زندگی خود برای فرزندان خود به ناچار به شهر مهاجرت می‌کنند لذا باید متولیان حوزه مسکن، مجوز ساخت مسکن در اراضی روستایی که در حریم نیست را صادر کنند.

عباسی همچنین با تأکید ویژه بر تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گیلان گفت: در این بخش اقدامات انجام شده کافی نیست و اینکه منتظر بمانیم تا دستگاه‌های اجرایی زمین بدهند و شهرداری در بازآفرینی کمک کند، وضعیت هیچ پیشرفتی نمی‌کند لذا باید در این خصوص کاری جهادی انجام داد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

او فرمانداران را متولی تهیه اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها دانست و افزود: فرمانداران در حوزه خود موظف به تهیه اراضی هستند و باید با دستگاه‌های اجرایی تعامل کرده و مشکلات را برطرف کنند.

جلسه شورای مسکن استان گیلان

استاندار گیلان تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی، شهری، طرح نهضت ملی مسکن و محرومیت‌زدایی باید تعداد قابل توجهی مسکن تا هفته دولت آماده شده و کلید را به متقاضیان تحویل داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.