شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با تخلیه ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط بانان این اداره کل به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به منطقه عزیمت کردند.

او افزود: پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده بود که این لاشه‌ها در نهایت از تالاب انزلی سر درآورده بودند. 

عشوری تصریح کرد: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیطبانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به صورت اصولی امحا کردند. 

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

او همچنین گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.