حریم هوایی صهیونیست‌ها و تابوی شکست‌ ناپذیری اسرائیل با اقدام سپاه پاسداران درهم شکست

استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف حمله دلاور مردانه و حماسی پهپادی و موشکی ایران به رژیم اشغالگر صهیونیستی شکستن حریم هوایی صهیونیست‌ها و تابوی شکست‌ ناپذیری آنان بود.

 جواد راد  در خصوص تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، بیان کرد: این رژیم غاصب کودک کش چندین بار در گذشته اقدام به ترور دانشمندان و نیروهای نظامی ما در داخل و خارج از مرزهای کشور کرده بود، هرچند این اقدامات با پاسخ‌های غیرمستقیمی مواجه شده؛ اما به دلایل استراتژیک، ایران خویشنداری نشان داده بود.

وی افزود: حمله به کنسولگری، با وجود تمامی مباحث معاندان و صهیونیست‌ها، نقض آشکار حقوق بین الملل بود و حکم تجاوز به خاک و دیپلمات‌های ایران و همچنین سوریه را داشت؛ بنابراین ایران تصمیم گرفت پاسخی مستقیم بدهد و اقتدار و بازدارندگی خود را نشان دهد.

دشمن درباره تلفات پنهان کاری می‌کند تا هیبت پوشالی خود را که یکبار در طوفان الاقصی شکست، تا حدودی حفظ کنداستادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: روزهای قبل از انتقام، گمانه زنی‌های متعددی از سوی غربی‌ها و نیز مخالفان ایران مطرح می‌شد که می پنداشتند تاخیر در پاسخ به دلیل ضعف و ترس ایران از ایالات متحده یا اسرائیل است؛ اما وقتی صدها فروند پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی به پرواز درآمدند و چندین نقطه نظامی را دقیق هدف قرار دادند، جهانیان بویژه جبهه حامی صهیونیسم متوجه جدیت و دقت نظامی ایران شدند و از این پس، نه تنها صهیونیست‌ها بلکه ایالات متحده و همچنین کشورهای منطقه به قدرت تهاجمی ایران نگاه دیگری خواهند داشت و تهدیدات و توانمندی ایران اسلامی را جدی خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه حمله پهپادی و موشکی کاملا محاسبه شده و خیلی دقیق رخ داد و به اهداف خود دست یافته، گفت: شکستن حریم هوایی صهیونیست‌ها که خودشان و سه نیروی قدرتمند دنیا به حفاظت از آن مغرور بودند یکی از این اهداف حمله بود، همچنین هدف قراردادن اماکن نظامی در قلب اسرائیل و عدم تخریب اماکن غیرنظامی نشان از قدرت نفوذ موشکی و در عین حال رعایت قواعد و اخلاق جنگی توسط ایران دارد.

راد ادامه داد: آنچه رخ داده بنابراین خواسته و پرداخته خود ایران بوده و از این نظر هدف محقق شده؛ اگرچه دشمن درباره تلفات پنهان کاری می‌کند تا هیبت پوشالی خود را که یکبار در طوفان الاقصی شکست، تا حدودی حفظ کند.

وی افزود: ایران، پس از تنبیه اسرائیل، تهدید مستقیمی مبنی بر اینکه اگر از این پس نیز تجاوزی علیه ایران و ایرانیان رخ دهد، کرد که مستقیما در خاک اسراییل پاسخ خواهد داد، این اقدام قطعا حاکی از تغییر روال سابق خویشتن داری و ورود به فضای تهاجمی و اقدام متقابل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار