معلمان عقیدتی سیاسی عامل صلاحیت و شایستگی‌های علمی در نیرو‌های مسلح

نماینده ولی فقیه در استان معلمین عقیدتی سیاسی را عامل اصلی داشتن صلاحیت وشایستگی‌های علمی در نیرو‌های مسلح عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در گروه توپخانه ۶۰رسالت به نقش مهم معلمین عقیدتی و سیاسی در تربیت افراد اشاره کرد و گفت:معلمین عقیدتی سیاسی هم در عمل و هم در انسانیت می‌توانند افرادی را پرورش دهند که به کار جامعه بیاید ومشکلات مردم را حل کند.

 وی افزود:ایجاد اشتیاق به علم و دانش در بچه‌های سپاه و نیرو‌های مسلح و احساس مسولیت نسبت به سرنوشت آتیه نیرو‌های مسلح چه در بعد فرهنگی و علمی از ویژگی‌های بارز اساتید عقیدتی سیاسی در سپاه است. حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم پرورش جوانان خوش روحیه در سپاه امیدوار خوش بین، اینده نگر، دارای ایمان، واعتقاد به نفس و معتقد به مبانی نظام برخورداری از روحیه خدمت و پایبند به تعلقات معنوی و مهینی ترکیب علم و دین ترکیب و علم ورزمندگی وتوسعه فرهنگ اخلاق و معنویت و پرورش جوانان انقلابی را از دیگر وظایف معلمین عقیدتی و سیاسی سپاه عنوان کرد.

وی گفت: عزتمندی و سربلندی ایران عزیز در گرو ارج نهادن به مقام والای اساتیدی است که در دانشگاه‌ها حوزه‌ها و نیرو‌های مسلح ما انجام وظیفه می‌کنند. وی ادامه داد:جایگاه معلمی و جایگاه استادی یک جایگاه تخصصی است و استاد دانشگاه، استاد حوزه و استاد نیرو‌های مسلح عقیدتی وسیاسی متخصص در علم و دانشی است که که سال‌ها برای کسب ان زحمت کشیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فعالیت‌های عقیدتی سیاسی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقتدار در برابر زیاده خواهی‌ها و عزت در بین مردم در نتیجه‌ی ارتقا سطح اندیشه‌های عقیدتی، سیاسی و نظامی و دفاعی نیرو‌های مسلح محقق می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به اثرگذاری اندیشه‌های شهید مطهری اشاره کرد وافزود: دشمن با ترس از اندیشه‌های شهید مطهری تصمیم به حذف فیزیکی ایشان کرد همان طوریکه بسیاری از شخصیت‌های نظام اسلامی از جمله سپهبد قرنی و شهدای محراب را ترور کردند تا شاید بتوانند اندیشه‌های آنها را کم اثر کنند که البته موفق نشدند.

 وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم توپخانه در پیروزی ایران اسلامی در ۸سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:یگان‌های توپخانه یکی از یگان‌های مهم و اثر گذار و مفید در طول ۸سال دفاع مقدس بودند ونقششان در پیروزی ایران بی بدیل است.

مسئول حوزه نمایندگی قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیز در این مراسم باارایه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی قرارگاه منطقه‌ای عاشورا گفت:در طول سال ۱۴۰۲ موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم به طوری که برای ۷۲۶نفر در حوزه سرزمینی قرارگاه منطقه‌ای عاشورا به صورت متمرکز دوره برگزار کردیم و ارزیابی‌ها هم عالی بود.

حجت الاسلام امینی به برگزاری برنامه‌های مستمر نور مبین در شنبه و چهارشنبه‌های هرهفته‌ها اشاره کرد وگفت:برنامه‌های مختلفی در راستای آگاهی بخشی برگزار کردیم که ۱۰۰در صدد نیرو‌ها حتی در شمالغرب کشور شرکت کردند و در نوع خود بی نظیر بود.

وی نقش آفرینی هادیان سیاسی در انتخابات اشاره کرد و گفت: هادیان سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با تمام توان پای صندق‌های رای امده وبه ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در بصیرت افزایی نیز نقش موثری داشتند.

سردار دهقان فرمانده گروه توپخانه ۶۰ رسالت سپاه نیز از آمادگی کامل این نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی خبر داد وگفت:گروه توپخانه ۶۰رسالت سپاه با امادگی کامل و گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای دفاع از کیان ایران اسلامی آمادگی کامل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار