رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مطرح کرد:

جذب دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی از سال آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از سال آینده تحصیلی، مقطع کارشناسی ارشد مامایی در هرمزگان راه اندازی می‌شود.

مراسم بزرگداشت روز ماما، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در سالن فارابی مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

دکتر جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تبریک روز ماما گفت: ماما‌ها در نظام سلامت نقش‌های مختلفی دارند که مهم‌ترین آن مراقبت‌های مادران باردار است.

وی افزود: ماما، مادر باردار را تا به دنیا آوردن فرزندش و طی این روند حمایت و همراهی می‌کند و همکاران مراقب سلامت نیز افراد جامعه را از تولد تا سالمندی همراهی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: براساس آمار حدود ۷۰هزار ماما در کشور در حوزه بهداشت، درمان و بخش خصوصی فعالیت دارند.

وی افزود: در استان هرمزگان نیز که گستردگی زیادی دارد، ماما‌های عزیز در دورترین نقاط استان نیز فعالیت دارند.

دکتر جاودان گفت: بیش از ۱۰۰دانشجوی مامایی در دانشکده بندرعباس و آموزشگاه عالی سلامت بستک مشغول تحصیل هستند و باتوجه به توسعه علوم پزشکی در شرق و غرب استان افراد بیشتری را نیز می‌توانیم در این حوزه آموزش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: در سال آینده کارشناسی ارشد مامایی را در استان خواهیم داشت.

این مقام مسئول افزود: ماما‌های عزیز در زمینه‌های مختلف مهارت زیادی دارند و نقش آنها در پیشبرد اهداف نظام سلامت بویژه سلامت خانواده که از سال قبل در استان شروع شده و درحال گسترش است، به بدیل است و امیدواریم بتوانیم جامعه‌ای سالم و عاری از بیماری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: موضوعی که امروزه برای ما مهم است و نقش ماما‌ها در آن خاص است، جوانی جمعیت و مشاوره‌های فرزندآوری است.

دکتر جاودان گفت: جامعه وقتی به سمت پیری می‌رود خلاقیت و توانمندی در آن از بین می‌رود و جامعه‌ای خلاق است که در آن فرزندآوری وجود داشته و نسل جوان داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: ماما‌ها منشا نشاط و شادابی هستند و از آنها می‌خواهم که به عنوان متولیان سلامت، نشاط و شادابی را به جامعه بیشتر از همیشه هدیه دهند.

دکتر درویشی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ماما گفت: شعار امسال روز ماما، «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» است؛ چرا که یکی از اقشاری که تاثیر زیادی در جوانی جمعیت دارد، ماما‌ها هستند.

وی افزود: همچنین ماما‌ها نقش زیادی در سلامت جنین و نوزادی که متولد می‌شود دارند.

دکتر درویشی اظهار کرد: امیدواریم روز به روز بتوانیم با ارتقا جایگاه ماما در استان به ارتقا جوانی جمعیت و سلامت مادران هم کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.