کاهش سهمیه سوخت، مهمترین مشکل کشاورزان کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ کاهش سهمیه سوخت را مهمترین مشکل حوزه کشاورزی دانست که موجب نارضایتی کشاورزان شده است و نیازمنده بازنگری سهمیه اختصاصی است.

مسلم غلامی در کارگروه اقتصادی و کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید غلات است و سالانه سهم چشمگیری از گندم استان و کشور را تولید می‌کند، گفت: برای بهبود وضع اقتصادی کشاورزان، باید کشت جایگزین در الگوسازی و در اراضی آیش کشت‌های تناوبی ترویج داده شود.

او همچنین گفت: برای پایین آوردن ضایعات محصولات کشاورزی شهرستان کبودراهنگ نیازمند ساخت سردخانه است.

فرماندار با تاکید بر حمایت از دامداران، گفت: کمبود تسهیلات و تخصیص منابع آب موجب اختلال در روند ساخت گلخانه‌ها در شهرستان شده است.

مسلم غلامی به اجرای طرح هر خانه یک گلخانه ۳۰۰ متری و کمتر در جهت کمک به تولید هم اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ هم گفت: از ۲۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان، سالانه ۱۵۰ هزار هکتار زیر کشت است و این شهرستان قطب تولید گندم است.

علی سرخوش افزود: در شهرستان کبودراهنگ حدود ۲۰ هزار تن کود‌های شیمیایی پاییزه و بهاره توزیع شده است.

او همچنین گفت: در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها حدود ۱۰۲ هزار هکتار گیاهان تناوبی مانند حبوبات، دانه روغنی گلرنگ و کاملینا کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی کبودراهنگ گفت: در این شهرستان ۴۱۸ قنات وجود دارد که تاکنون با تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار ۱۹ قنات لایروبی شده است و امسال هم ۹ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی قنات‌ها تخصیص یافته است.

علی سرخوش افزود: پارسال ۲۴۱ پرونده به مبلغ ۳۰۱ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که از این شمار، ۱۰۷ پرونده تسهیلات دریافت کرده و ۵۰ پروانه برای تاسیس ۳۰ هکتار گلخانه در دست اقدام است.

او همچنین از کاهش چشمگیر سهمیه سوخت شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.