چالش اسکان میهمانان در کرمان/ سرمایه گذاران برای ساخت مراکز اقامتی در کرمان دست به کار شوند

رییس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به چالش اسکان میهمانان در استان کرمان گفت: بایستی برای سرمایه گذاری در حوزه ایجاد مراکز اقامتی اقدام شود.

دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون مدیریت و منابع انسانی استاندار و سایر اعضا برگزار شد. 
 
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه گفت: اعتبارات مانده در دستگاه‌های اجرایی باید رصد و تعیبن تکلیف شود که این اعتبارات برگشت نخورد. 
 
وی با اشاره به اینکه باید برشی از برنامه هفتم نیز در استان تهیه و ارائه‌ شود، ییان داشت: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یک قانون بسیار مهم است که ابلاغ شده و برای تامین منابع مالی بخصوص در زمینه زیرساخت‌ها حائز اهمیت است که باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها قرار گیرد. 
 
استاندار کرمان با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان که محوریت اجرای آن بر عهده اتاق بازرگانی است، بیان داشت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است؛ بنابراین در همین زمینه شاهد حضور همه افراد و شخصیت‌های تاثیر توسعه در استان خواهیم بود. 
 
وی با اشاره به اینکه رویکرد و تصور ذهنی همه ما باید مبتنی بر توسعه باشد، تصریح کرد: همه مدیران و کارشناسان مربوطه نیز باید حضور داشته باشند و از این فرصت توسعه محور استفاده کنند. 
 
فداکار با بیان اینکه ۲ مجموعه آماده ساخت هتل پنج ستاره در کرمان هستند؛ اما مشکل تأمین زمین وجود دارد، بیان داشت: به طور کلی برای پیشرفت و توسعه نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم در استان هستیم. 
 
وی با بیان این مطلب که برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان موجب ایجاد فضای توسعه‌‌ای در استان می‌شود، افزود: برگزاری این همایش، موجب تجدید قوا در حوزه اقتصادی استان می‌شود. 
 
استاندار کرمان تصریح کرد: بر اساس ارزشیابی انجام شده از سوی وزارت کشور، در مجموع فعالیت‌های انجام شده در حوزه دانش بنیان، استان کرمان رتبه چهارم را کسب کرده که در همین زمینه تقدیرنامه‌ای از سوی  وزیر کشور به استان ارسال شده است. 
 

طبیب زاده، رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان اشاره کرد و آن را فرصتی برای تعریف فرصت های جدید اشتغال زایی دانست.

وی با اشاره به چالش اسکان میهمانان در استان کرمان بیان داشت:در اسکان میهمان، حمل و نقل هوایی و پذیرایی از میهمانان دچارمشکل هستیم و بایستی برای سرمایه گذاری در حوزه ایجاد مراکز اقامتی اقدام شود.

طبیب زاده با بیان اینکه حداقل یک هزار تخت اقامتی در استان کمبود است ، تصریح کرد  حتی برای یک همایش ۳۰۰ نفری با مشکل روبرو هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.