در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

مشکل حقوقی ۱۷ هزار مسکن مهر در کشور/ ارزش ریالی اراضی طرح جوانی جمعیت یک میلیارد تومان است

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا به امروز ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده که مشکل حقوقی دارند و باید متقاضیان اقدام به رفع آن کنند.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واحد‌های مسکن مهر و تعیین و تکلیف این پروژه‌ها گفت:  از ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر  باقی مانده بود که حدود نیمی از این واحد‌ها به اتمام رسیده است و حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در بخش ادارات کل راه و شهرسازی کشور باقی مانده بود که بخش از این واحد‌ها فاقد متقاضی بوده و بخش دیگری از آنها مشکلات حقوقی و تعاونی داشت.

وی افزود: برای اتمام این پروژه‌ها از محل مولدسازی و همچنین از محل صندوق ملی مسکن سعی شد مشکلاتی که در پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده بود برطرف شود به طوری که تعداد زیادی از پروژه‌ها مشکل آسانسور داشتند که این آسانسور‌ها خریداری و با همکاری بنیاد مسکن  تمامی آنها در پروژه‌های مسکن مهر نصب شد.

مالکی اظهار کرد: تعداد زیادی دیگر از پروژه‌ها درگیر مشکلات حقوقی و معارض بودند. همچنین تعداد زیادی دیگر از پروژه‌ها دارای مشکلات و خدمات روبنایی و محوطه سازی بودند که در تلاش هستیم هر آنچه تحت نظر ادارات کل راه و شهرسازی است را به اتمام برسانیم که تا به امروز تمامی پروژه‌هایی که مشکل حقوقی نداشته اند به اتمام رسیده و تنها ۱۷ هزار پروژه مسکن مهر باقی مانده است که دارای مشکل حقوقی است و باید خود متقاضیان برای رفع آنها به جمع بندی نهایی برسند.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در خصوص اختصاص اراضی برای طرح جوانی جمعیت هم گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت مسئول تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر بوده که تا به امروز برای  ٧٠ هزار خانواده زمین در قطعات ٢٠٠ متری  را  تامین کرده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

برچسب ها: مسکن مهر ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار