تشکیل کارگروه رونق‌بخشی به صنعت درجهت افزایش اشتغال و تولید

کارگروه رونق‌بخشی به بخش صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری با دستور استاندار در راستای تحقق شعار سال روز یکشنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اقتصادی این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال در این استان اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان، باید در ایجاد اشتغال و رونق تولید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری و موانع موجود را برطرف کرد.

غلامعلی حیدری ادامه داد: در جلسه اخیر مشترک استانداران و هیات با رییس‌جمهور نیز آیت‌الله رئیسی، بر تحقق شعار سال تاکید زیادی داشت از همین رو لازم است اهتمام لازم را به کار گرفت و با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی امور استان را به شکل مطلوبی پیگیری کرد.

وی راه‌اندازی ناحیه صنعتی در ۲۳ شهری که تاکنون از این امکان بی‌بهره بود‎ه‌اند را نخستین ماموریت محوله به کارگروه رونق‌بخشی به صنعت و معدن استان عنوان کرد و گفت: این نواحی صنعتی با نگاه به صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش ایجاد شود و تیم عملیاتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل و موضوع را از نزدیک بررسی و در نشست بعدی کارگروه نتیجه آن را ارائه دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری احیا و رونق‌بخشی به معادن استان را از دیگر ماموریت‌های کارگروه تعیین کرد و گفت: به موضوع معادن در کشور به خوبی پرداخته شده و ما نیز باید از این وضعیت الگوگیری کنیم و صدور مجوز معادن را تسهیل و تسریع بخشیم و از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال شود.

حیدری تصریح کرد: در بخش‌های دیگر از جمله موانع فراروی سیمان، مشکلات پتروشیمی و موانع افزایش تولیدات صنعتی استان از جمله چادر مشکی حجاب نیز باید راهکار درنظر گرفت و چنانچه لازم است با تهران مکاتبه شود.

وی یادآور شد: تعهدات برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ نظیر شستا، ایمیدرو، صندوق روستایی و عشایری و کمیته امداد در استان نیازمند اجرایی شدن است و ایجاد صنایعی نظیر کارتن‌سازی، کارخانه کره‌سازی و کشت و صنعت هنوز در استان اجرایی نشده که باید در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص رفع مشکل پتروشیمی لردگان نیز گفت: این شرکت سه همت به شرکت گاز بدهکار بود و از سوی دیگر ۳۵ هزار میلیارد ریال (۳.۵ همت) از جهادکشاورزی طلبکار است از همین رو قرار شد این بدهی تهاتر شود و از این طریق مشکل پتروشیمی لردگان برطرف شود.

حیدری یادآور شد: در سفر دوم رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان نیز مصوب تا ظرفیت گاز استان ارتقا داده شود که این موضوع نیز باید به جد دنبال شود.

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار