ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی سامانه بارشی از امروز به مدت چهار روز وارد استان می شود.

ولی بهره مند گفت: فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز دوشنبه تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری در همه نواحی سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است.
 
وی ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک از اثرات این سامانه است.
 
بهره مند افزود: لغزندگی جاده ها،کاهش دید در جاده های کوهستانی،پدیده مه و خسارت به سازه های موقت از مخاطرات احتمالی این سامانه است،
 
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی از شهروندان خواست تا در مدت زمان فعالیت این سامانه از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
 
وی تصریح کرد: خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها،احتیاط درباره عبور از رودخانه ها،خودداری از سفرهای غیرضروری از دیگر توصیه ها برای به حداقل رساندن خسارت هاست.
 
هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند به کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افرادمی‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.