۱۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: در مدت دو سال بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

شهریار سرداری گفت: پارسال 580 کیلومتر فیبر نوری و کابل مسی را در سطح استان اردبیل شاهد بودیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل افزود: امسال 800 کیلومتر توسعه فیبر نوری را به صورت بین شهری و روستایی شاهد خواهیم بود و در کنار آن 450 کیلومتر فیبر نوری در داخل شهرهای استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.
به گفته او، با همکاری شهرداری و شورای شهر اردبیل عملیات فیبرنوری در 40 کیلومتر محدوده شهر اردبیل در حال اجراست که تاکنون 30 کیلومتر حفاری و 45 کیلومتر داکت گذاری انجام شده است.
سرداری بیان کرد: استان اردبیل جزو 8 استان پایلوت کشور برای اجرای فیبر نوری است تا سرعت اینترنت ارتقا یافته و وضعیت بهتری را در ارائه خدمات به مشترکان شاهد باشیم.
او افزود: با توجه به اینکه در اکثر شهرهای استان اردبیل قطعی و کندی سرعت اینترنت آزادهنده بوده با همکاری شورا و شهرداری و انتخاب 5 پیمانکار مجموعه آی.سی.تی استان تصمیم گرفته تا این زیرساخت مهم و اساسی را به سرعت اجرایی و عملیاتی کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: در کنار چهار اپراتوری که به مردم این استان ارائه خدمات می کنند شرکت مبین نت تلاش می کند تا اجرای این طرح را به عنوان پیمانکار اصلی مورد توجه قرار دهد.
سرداری پیش‌بینی کرد: تا آخر شهریورماه این پروژه در اردبیل به اتمام برسد تا شهروندان بتوانند از زیرساخت فیبرنوری استفاده کنند.
او اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سایر شهرهای استان نیز با همکاری شوراها و شهرداری ها آمادگی اجرای فیبرنوری را داریم که در نیر این پروژه به اتمام رسیده و ساکنان این شهر به شکل کامل از طرح فیبرنوری استفاده می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: امیدواریم با این برنامه ریزی بتوانیم شهر هوشمندی را در مناطق مختلف استان راه اندازی و ساکنان شهر اردبیل در قالب 150 هزار خانوار بتوانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.
سرداری بیان کرد: استان اردبیل رتبه 12 کشور را در سرعت اینترنت دارد و امیدواریم با اجرای این طرح به رده های بالاتر صعود کرده و بتوانیم رضایت مردم را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار