به 
گزارش 
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر پیمان صالحی در پنجمین همایش انجمن 
آموزش عالی ایران افزود: وظیفه دانشگاه 
تربیت نیرو در سطوح کاردانی و کارشناسی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی 
برای توسعه تحصیلات تکمیلی نظام مهارت و فناوری را پیش رو قرار دارد تا از 
طریق تحصیل در جوار کار به توسعه کیفی تحصیلات تکمیلی بپردازیم.
وی نظام
 آموزش عالی کشور در سطوح آکادمیک ( 80درصد دانشگاه های آزاد ، سراسری )و مهارتی ( 20درصد دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی وحرفه ای ) در حال تربیت دانشجو است، ادامه داد: 15درصد از کل دانشجویان کشور در نظام 
آموزش عالی مهارتی آن هم در دانشگاه جامع علمی کاربردی  تحصیل می کنند و 
هدف این دانشگاه آموزش در کنار محیط کار است.
صالحی صلاحیت حرفه ای 
،صلاحیت احراز اشتغال ؛ آموزش مهارت  و فناوری را سه رأس نظام مهارت و 
فناوری دانست و ادامه داد: کسی نمی تواند شغلی را احراز کند مگر آنکه مهارت
 و صلاحیتش را داشته باشد و تمامی دانشگاه های کشورهای پیشرفته و درحال 
رشد، این نظام را دارند و در آن ها 40درصد فناوری در جوار محیط کار اجرا می 
شود .
از این رو در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مختلف از جمله دوره های 
مهندسی فناوری ، کارشناسان حرفه ای و طراحی مو تور خودرو با هماهنگی سازمان
 ها ی متولی ایجاد شد ودر حال حاضر دانشجویان بر حسب نیاز سازمان مربوطه 
مشغول به تحصیل هستند./ع2