وزیر علوم:

گرایش به علوم‌تجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش است/ در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد

غلامی گفت: توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است، در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر علوم در نشست با روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نیاز است رشته‌های جدید، نگاه‌های جدید، به‌روز و پیشرو در سطح فناوری در دانشگا‌ه‌ها توسعه یابد.

توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است، افزود: بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.
 
غلامی تصریح کرد: سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها کمک کرد و امسال نیز کمک خواهد کرد و در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد.
 
وزیر علوم بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان هم برای کار‌های دانشجویی و تعمیر و تجهیز به‌ویژه در مواردی که ضرورت دارد، کمک می‌کند.

همه استان‌ها مشکل آمایشی ندارند

وی با بیان اینکه همه استان‌ها مشکل آمایشی ندارند و تعدادی از استان‌ها سازماندهی شده‌اند، گفت: تبدیل مراکز در برخی استان‌ها، کیفی‌سازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچک‌تر و اتصالشان به نقاط بزرگ‌تر، تامین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیئت علمی از اهداف ساماندهی دانشگاه‌ها است.
 
غلامی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تمامی رشته‌ها را داشته باشند، بیان کرد: همه دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال ماموریت و تخصص‌گرایی هستند؛ باید دانشگاه‌هایمان را توانمند کرده و به صورت تخصصی پیش ببریم.
 
وزیر علوم تاکید کرد: باید از موازی کاری در استان‌ها جلوگیری شود.

برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم 

وی با تاکید بر اینکه برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استاندارد‌هایی را تعریف کنیم که تربیت شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.
 
وی متذکر شد: علی‌رغم محدودیت‌های حاضر، تعدادی شرکت ایرانی در دنیا کار می‌کنند و می‌توانند نیروهایشان را از داخل کشور تامین کنند.
غلامی مطرح کرد: گرایش به علوم‌تجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالا در آن موفق نخواهند شد.
 
وی در پایان بیان کرد: الگوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز قابل توجه و در خور تقدیر بوده و بهتر است بروشور‌هایی برای معرفی دانشگاه تهیه و ارائه شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
این آقایون دنبال افزایش بیکارها در جامعه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
چون فارغ تحصیلان مهندسی با وجو شایستگی بیکارند ...حتی دانشجوهای صنعت نفت
آخرین اخبار