سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته گذشته؛

از رونمایی موشک کروز زمینی «سومار» و تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر و قیام به سپاه تا الحاق ناوشکن «دماوند» به نداجا

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،  مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سفر خود به جمهوری قزاقستان با حضور دو روزه در بندر "آکتائو" پس از مذاکره با مقامات نظامی از تجهیزات دفاعی و پایگاه دریایی این بندر بازدید کرد.

ناوگروه سی‌وسوم نیروی دریایی ارتش صبح امروز در ادامه ماموریت خود وارد تنگه "مالاکا" شد تا با عبور از آن مسیر خود به سمت هند را ادامه دهد.

فرمانده نهاجا گفت: کل کارکنان نیروی هوایی باید تلاش کنند تا پروازهای نیروی هوایی ارتش بدون سانحه انجام شود که سهم این تلاش در معاونت عملیات و معاونت ایمنی و بازرسی از همه پررنگ تر است.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: نتانیاهو با حضور در کنگره آمریکا به دنبال ایجاد حساسیت‌هایی است تا مذاکرات هسته‌ای را منحرف و به خواسته‌های خود برسد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: آنچه که در عربستان مطرح می‌شود، موضعی است و در این کشور یک تحول رخ داده و یک دولت جدید روی کار آمده و این دولت رژیم قبلی را تسویه کرده و بین جمهوری اسلامی و عربستان مسئله‌ای وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عراق عمق استراتژیک ماست و ایران همواره در صورت لزوم کمک‌های مستشاری و آموزش‌های لازم را می‌دهد.

وزیر دفاع از تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبرداد.

این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی همچون عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی در روابط عمومی سپاه، فعالیت‌های گسترده فرهنگی در مرزهای غربی و شرقی، مبارزه با اشرار و ضد انقلاب در کردستان، فرماندهی سپاه "پاوه" و ایجاد امنیت در این شهر، مبارزه با "رژیم صهیونیستی" در کرانه‌های مدیترانه (جنوب لبنان)، فرماندهی سپاه یازدهم "قدر" و لشکر " 27 محمدرسول‌الله" را بر عهده داشت.

جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی خود را در راستای ارتقای بازدارندگی و امنیت ملی خود توسعه می‌دهد و بر این اساس اصول و چارچوب را همواره رعایت می‌کند.

ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند (جماران2) به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو ملحق شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کسی که در ارتفاعات شبعا زجه می‌کشد، در کنگره عربده می‌کشد.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروزش متفاوت است و در صنعت نظامی از تکنولوژی بالایی برخورداریم و توانمندی مقابله با سامانه‌های موشکی آن‌ها را داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی روی روبات‌هایی کار می‌کند که با کنترل از راه دور حرکت کنند و تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند.

معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش گفت: سامانه "تلاش 3" ترکیبی از سامانه‌های موشکی ارتفاع بالاست که ما را از موشک‌های استاندارد سامانه S 200 مستقل می‌کند و در این حوزه محدودیتی نداریم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: جمعیت وهابیت در کل جهان نزدیک به 4 میلیون نفر است که طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان سیا این گروه خون‌خوار می‌خواهد خود را نماینده مسلمانان نشان دهد.

مقام معظم رهبری در فروردین 92 فرمودند: رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید، اگر نمی‌دانند بدانند اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی، "تل‌آویو" و "حیفا" را با خاک یکسان خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که جمهوری اسلامی ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: تکریت با اراده مصممی که وجود دارد و با مجاهدت و تلاش رزمندگان در یک محاصره کامل قرار گرفته و به زودی خبر آزاد سازی استان "صلاح‌الدین" به گوش عالمیان می‌رسد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.