اختصاصی/

"E-one" ربات انسان نمای چند منظوره+عکس

دنیای رباتیک نیز مثل بسیاری دیگر از بخش های دنیای تکنولوژی هر روز دستخوش تغییر، تحول و پیشرفت است. امروزه تلاش بیشتر کارشناسان و متخصصان علوم رباتیک بر روی ساخت ربات های انسان نما که توانایی کمک به انسان را در امور مختلف دارند متمرکز شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شرکت فرانسوی " EOS " به تازگی اقدام به طراحی و ساخت یک ربات انسان نما با عنوان "E-one" کرده است که می تواند در امور مختلف به انسان کمک کند.

این ربات کوچک نظارتی که هم اکنون در مراحل آزمایشی قرار دارد توانایی انجام حجم گسترده ای از وظایف را داراست این ربات توانایی انجام گشت در یک منطقه و هشدار به صاحبان خود در زمان خطر، مراقبت از سالمندان، کودکان و عمل در نقش تلفن تصویری را نیز دارد.

از مزایا "E-one" می توان به کوچک تر و سبک تر بودن آن نسبت به موارد مشابه ساخته شده اشاره کرد. این ربات دارای وزنی در حدود 9 کیلوگرم است و به یک باطری مجهز شده که توانایی فعالیت به مدت 4 ساعت را در اختیار ربات می گذارد.

"E-one" از طریق سامانه Wi-Fi و یا USB توانایی وصل شدن به مرکز کنترل خود را دارد و می تواند نسبت به هر گونه تغییر در وضعیت محیط هشدار دهد. نکته جالب دیگر در زمینه توانایی های "E-one" استفاده از یک چهره انسانی در صفحه نمایشش به عنوان صورت انسانی است./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار