یاسوج /

باید مداخلات پیشگیرانه، به مطالبات مردم تبدیل شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت کشور گفت: مداخلاتی که برای پیشگیری از بیماری ها انجام می شود، باید به صورتی طراحی شود که در فرهنگ مردم نهادینه شده و به بخشی از مطالبات آن ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج دکتر کوروش اعتماددر یاسوج  اظهار کرد: روش های مداخله برای جلوگیری از عوامل خطرساز، نباید همواره یکسان باشد و هر منطقه و استانی، با توجه به ویژگی های خاص فرهنگی خود، نیاز به پیگیری اولویت های جداگانه ای در زمینه بیماری های غیرواگیر دارد.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات این حوزه، قدیمی بودن راهکارهای مداخله است که اثرات گذشته خود را از دست داده و با نیازهای حال حاضر جامعه همسو نبوده اند و در این کارگاه قصد داریم مدیران گروه بیماری های غیرواگیر کشور، روش های کارآمد را در این زمینه بیاموزند.
اعتماد با بیان اینکه وابستگی برنامه ها به دوایر سازمان های دولتی سبب کاهش سرعت در روند اجرایی آن ها خواهد بود، تاکید کرد: در صورت وابستگی فعالیت ها به قانون و بودجه، مدت ماندگاری آن ها نیز کاهش یافته و این در حالی است که می توان با کاهش نیاز به سازمان ها، نظارت بر شرایط اجرای برنامه ها را ارتقاء بخشید و نگرانی از تغییر میزان بودجه را نیز به حداقل ممکن رسانید.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در مراقبت های نسل اول، بیماری های خطرساز شناسایی شده اند که در حال حاضر باید وارد مرحله پیشگیری شویم و با تدوین بسته های کشوری و استانی، بر امر نظارت، ارزیابی، تصمیم گیری و مداخلات لازم تمرکز نماییم. /ب
 

برچسب ها: یاسوج ، مداخلات ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.