نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که باراک اوباما به طور پنهانی و شخصا برای توقف پیشرفت هسته ای ایران، دستور حمله استاکس نت را صادر کرده بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نوشته است که باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، از روزهای نخستین آغاز به کارش دستوری سری برای حمله‌های سایبری به مراکز غنی‌سازی اورانیوم ایران صادر کرده است.

البته نام هیچ یک از منابع خبر، در این گزارش ذکر نشده است.

نیویورک تایمز می‌نویسد که این گونه حملات ابتدا در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش شکل گرفتند و سپس در دوره اوباما و مطابق توصیه بوش به او تدام یافته و تشدید شدند.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰، کارشناسان امنیت فرآیندهای صنعتی در جمهوری بلاروس از کشف یک ویروس کامپیوتری خبر دادند که بعدا معلوم شد برای حمله به ایران طراحی شده بود.

این ویروس، با عنوان استاکس‌نت شناخته می شود و در ژوئن 2010 توسط مقامات ایرانی شناسایی شد.

برآورد داخلی دولت اوباما این بود که این ضربه وقفه‌ای یک و نیم الی دو ساله در برنامه هسته‌ای ایران ایجاد خواهد کرد ولی برآوردها، با ذکاوت ایرانی ها اشتباه از آب درآمد.

در تازه‌ترین نمونه، شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی گفته است که بدافزاری به نام شعله (flame) را کشف کرده‌ که به کامپیوترهای چند کشور، از جمله ایران حمله کرده است. کارشناسان می‌گویند که حجم و پیشرفتگی "شعله" به حدی است که نمی‌تواند کار هکرهای مستقل باشد و احتمالا با حمایت دولتی آفریده شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، اسرائیل و آمریکا در توسعه حملات سایبری علیه ایران، و مشخصا در مورد استاکس‌نت، با هم همکاری داشته‌اند.

استفاده احتمالی ایالات متحده از حملات سایبری در حالی است که این کشور خود مدعی شده که حمله سایبری را "اعلان جنگ" تلقی می‌کند.
برچسب ها: استاکس ، ایران ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار