حمايت روسيه از فعالیت ھای صلح آمیز ھسته ای ايران

مطبوعات پاکستان با اشاره به دیدار روسای جمھوری ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سران شانگھای در پكن، گزارش دادند: ولادیمیر پوتین حمایت كشورش را از فعالیت ھای صلح آمیز ھسته ای جمھوری اسلامی ایران اعلام كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه داون نوشت: محمود احمدی نژاد رییس جمھوری ایران با درنظر گرفتن دامنه گسترش ناتو در منطقه شرق و افزایش سیستم دفاع موشكی غرب در این منطقه، خواستار ھمكاری ھای بیشتر بین مسكو و تھران شد.

این روزنامه به نقل از سخنان رییس جمھوری روسیه در دیدار با احمدی نژاد در حاشیه اجلاس سران سازمان همكاریهای شانگهای در پكن افزود: مسكو ھمیشه طرفدار حق مردم ایران از دستیابی و توسعه فناوری مدرن ھسته ای ازجمله استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده است.

داون افزود: همكاریهای ایران و روسیه به گفته رییس جمهوری ایران پس از انتخاب مجدد پوتین به عنوان رییس جمهوری روسیه بیشتر خواهد شد.

روزنامه پاكستان تودی نیز با اشاره به دیدار احمدی نژاد و پوتین در حاشیه اجلاس سازمان ھمكاری ھای شانگھای نوشت: روسیه در گذشته از ایران خواسته بود تا برای از بین بردن ھرگونه سوء ظن در مورد ماھیت فعاليت ھای ھسته ای این كشور، با آژانس بین المللی انرژی اتمی ھمكاری كند.

این روزنامه در ادامه باانتشار برخی جزییات این اجلاس نوشت: دیدار پوتین و احمدی نژاد در اجلاس شانگهای نشان می دهد كه این دو كشور همكاریهای مهمی با یكدیگر داشته و دارند.

جمهوری اسلامی ایران و گروه 5 +1 پس از ادامه نشست های مذاكراتی خود در استانبول و بغداد، قرار است در اواخر ماه جاری در مسكو نشست دیگری را درباره مسائلی مربوط به فعاليت های صلح آمیز هسته ای ایران برگزار كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار