ارومیه/

تسهیل تشریفات گمرکی برای ورود کالاهای ایرانی به عراق

به خودروهای عراقی اجازه داده می‌شود تا کالاهای ایرانی را با تسهیل تشریفات گمرکی وارد خاک عراق کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،وبه نقل ازروابط عمومی استانداری آذربایجان غربی ،وحید جلال‌ زاده در دیدار با فرماندار شهر مرزی چومان بااعلام این مطلب اظهار داشت: دو کشور ایران و عراق دارای نقاط مشترک زیادی هستند و به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه و افزایش همکاری‌های بین دو کشور بهره‌برداری شود.

وی با تاکید بر گسترش تبادلات فرهنگی همزمان با تبادلات اقتصادی افزود: با توجه به توافقات انجام شده در سفرهای قبلی، تلاش می‌شود تا موانع موجود بر سر ارتباطات و مراودات اقتصادی بین دو طرف برداشته شده و تسهیلات لازم برای گسترش این روابط انجام شود.

فرماندار چومان نیز در این دیدار گفت: بخش عمده‌ای از موفقیت‌های اقلیم کردستان عراق ناشی از حمایت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از آن‌ها کرده است.

عبدالواحد گوانی ادامه داد: برای گسترش روابط تجاری و دوستانه آمادگی کامل وجود دارد چراکه با توسعه روابط شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و امنیتی در عراق خواهیم بود.

گفتنی است هفتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برپا شده و آخرین محصولات تولیدی در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، مصالح و تاسیسات ساختمانی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی و رنگ و ماشین آلات صنعتی در معرض دید عموم قرار گرفته است و استاندار آذربایجان غربی نیز برای بازدید از این نمایشگاه به اربیل سفر کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.