پزشک خانواده هنگام مرخصی ، پزشک جانشین تعیین می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد بخشی دیگر از سوالات رایج پزشک خانواده را تشریح کرد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سیدجلیل میرمحمدی، در پاسخ به این سوال که در صورتیکه پزشک خانواده مرخصی بود چکار کنیم ؟ اظهارداشت: باید به پزشک جانشینی که توسط پزشک خانواده در زمان مرخصی اعلام می شود مراجعه کنیم. فاصله جغرافیای پزشک خانواده و جانشین وی باید کم بوده و پزشک جانشین باید از پزشکان همان محل باشد.

وی در پاسخ به اینکه، در صورتیکه بیمار توانائی جسمی جهت مراجعه به پزشک را نداشت، چه کند؟ پزشکان خانواده موظف هستند خدمات پزشکی را در محل به بیمار ارائه کنند.

دکتر میرمحمدی در خصوص این که در صورتیکه در مراحل انتخاب پزشک و ثبت نام دچار مشکل شدیم چه کنیم؟ تصریح کرد: در هر شهرستان با داشتن شماره تلفن ترجیحا 3 یا 4 رقمی منحصر به فرد با تعداد خطوط و اپراتور کافی در تمام مدت 24 ساعت پاسخگوی مردم بوده و آنها را در کلیه مراحل انتخاب پزشک خانواده تا استفاده از خدمات اورژانس و حتی کمک به دریافت خدمات ویژه آنان را راهنمایی کرده و نقش هماهنگ کننده را در مواردیکه ناهماهنگی به هر دلیل وجود دارد بین ارائه کننده خدمت و دریافت کننده خدمت به عهده خواهد داشت.

دکترمیرمحمدی ادامه داد: در پاسخ به این سوال که در صورتیکه افراد تحت پوشش سایر بیمه ها (غیر از چهار بیمه اصلی که شامل خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، کمیته امداد است) بودند تکلیف آنها چه می شود؟ گفت: در این صورت ارائه خدمات به این افراد روند قبلی را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به این که در صورتیکه ارجاع و بستری شدن بیمار در بخش خصوصی بود هزینه های وی چگونه پرداخت می شود؟ ابرازداشت: در صورتیکه بیمارستان خصوصی طرف قرار داد باشد 95 درصد هزینه ها بر اساس تعرفه دولتی توسط بیمه ها به بیمارستان  و مابقی توسط بیمار پرداخت می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار