آسوشيتدپرس گزارش داد:

ایران در کانون سفر پوتین به سرزمين هاي اشغالي

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آستانه سفر قريب الوقوع رئیس جمهوری روسیه گزارش داد: ولادیمیر پوتین در سفر خود به سرزمين هاي اشغالي، ايران را محور قرار داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی می نویسد: رئیس جمهوری روسیه در اين سفر ممکن است کلید بستن راه ورود به یک جنگ بالقوه دیگر در خاورمیانه را همراه داشته باشد.

روسیه به سبب مناسبات نزدیکی که با ایران دارد، و با داشتن حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد، می تواند در روشن ساختن عوامل منجر به تصمیم گیری های اسرائیل در مورد حمله به ایران نقشی کلیدی داشته باشد؛ تصميمي كه گفته مي شود تنها لاف زدن است.
 
یاکوف لیونه رئیس بخش روسیه در وزارت امورخارجه رژيم اسرائيل می گوید پیامی که روسها خواهند گرفت این است که اسرائیل نمی تواند یک ایران اتمی را تحمل کند.

او مدعي است: مسلما ما راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهیم اما از تمامی ابزارها نیز برای برای حفظ بقای خود استفاده خواهیم کرد. ما انتظار داریم روسیه در مقام یک عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن آشکار ساختن مسئولیت های خود به جلوگیری از اتمی شدن ایران کمک کند. به عقيده من این مهم ترین موضوعی است که در اين سفر مطرح خواهد شد.
 
سفر پوتین در پی دور دیگری از مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی انجام می گیرد.
برچسب ها: پوتین ، سفر ، ایران ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار